Rozbor 2. dílu – Flekinka
Úvodem je třeba vyzdvihnout výběr vynikajícího hudebního doprovodu. Fotodokumentace, která je přílohou projektu, ve čtenářích oprávněně vyloudí slzy dojetí. Ocenění zaslouží také fotografické kompetence autora, a to jak po stránce kompozice, tak po stránce světelného kontrastu.
Nechybí ani přidaná ekologická hodnota projektu – soužití různých komplementárně se doplnujících živočišných druhů, podrobné studium jejich potravy i v současné době akcentovaná recyklace biokompatabilních degradabilních materiálů. Vzdělávací program uplatňovaný v říčanském medvědinci evidentně rozvíjí u svých chovanců řadu klíčových kompetencí, mj. kompetence k učení (medvědi samostatně pozorují a experimentují), k řešení problémů (medvědi přemýšlejí o nesrovnalostech a jejich příčinách), komunikativní (medvědi se účinně zapojují do diskuse) i sociální (medvědi se podílejí na utváření příjemné atmosféry v týmu). Multikulturní výchova pomáhá medvědům prostřednictvím informací vytvářet postoje tolerance a respektu k odlišným sociokulturním skupinám. Do budoucna bychom však doporučili vytvoření závazného Rámcového vzdělávacího programu pro medvedí vzdělávání (RVP MV), a to ve spolupráci s experty i zástupci světa medvědů a zveřejnit ho dálkově přístupnou formou (např. na portálu EDU.CZ). Celkově hodnotíme vývoj Orfea i jeho spoluchovanců jako výjimečně uspokojivý.
Jako bonus naleznete ve fotogalerii záběr z dění v naší sekci ÚIV.
Srdečně zdraví
PAKH
Náhledy fotografií ze složky ÚIV